Nové kruhové objezdy zásadně změnily bezpečnost dopravy v Semilech

01. srpna 2020

Dvě rušné křižovatky v Semilech byly častou příčinou nebezpečných dopravních nehod. Místní obyvatele se cítili ohroženi řidiči, kteří ulicí projížděli nepřiměřenou rychlostí. Potvrzuje to i majitel domu, který v Bořkovské ulici žije už dlouho. Rekonstrukce křižovatek zásadně změnila bezpečnost dopravy ve městě.

Starostka města Semily Lena Mlejnková připomíná, že úpravy, které zajistily lepší průjezd městem, byly zakresleny v územním plánu už od třicátých let minulého století. „Rekonstrukce byla pro město zcela zásadní, navazuje na ni projekt dopravního terminálu a přemístění autobusového nádraží k vlakovému,“ shrnuje paní Mlejnková.

Původní křižovatky byly staré několik desítek let. V době svého vzniku odpovídaly tehdejším potřebám dopravy ale v současnosti ohrožovaly bezpečnost chodců i řidičů a bránily plynulému provozu. Mimo jiné i tím, že příliš rozměrná nákladní vozidla na nich nemohla jednoduše odbočit a vznikaly tak kolony, které blokovaly průjezd městem.

Zastaralé rušné a nebezpečné křižovatky v centru Semil díky podpoře z Integrovaného regionálního operačního programu nahradily dva modernější kruhové objezdy vybudované za sebou v ulicích Bořkovská – Nádražní a Brodská Žižkova. Výrazné změny přinesly i lepší trasy pro pěší a nové veřejné osvětlení.

Projekt přinesl do ulice Bořkovská také několik dalších zlepšení. V rámci rekonstrukce byla v ulici zúžena vozovka na konečných 6,5 metru. Tím vznikl prostor pro nové chodníky, samostatné cyklostezky i parkovací místa včetně nájezdových ramp pro tělesně postižené řidiče. Úpravy, které ulici vylepšily z hlediska užitné hodnoty pro všechny místní obyvatele, zaplatilo město ze svého rozpočtu.

Dostupný
Kraj realizace: Liberecký kraj
Příjemce dotace: Liberecký kraj
Výše dotace: 17 639 967 Kč

5625 kilometrů silnic a dálnic

Dnes přestříháváme pásku silnice číslo XY. Je na naše zásluha, naší vlády, našeho hejtmanství, našeho magistrátu, našeho místního sdružení v Horní Dolní. Známe to všichni a teď si řekneme pravdu. Evropské peníze byly klíčové pro výstavbu a rekonstrukci přesně 5625 km dálnic a silnic. To je jako jet z Prahy do Brna a zpět a čtrnáctkrát po sobě. Cesty nám tu prostě financuje unie, tak je to.

Společne zlepšujeme život v regionech již 20 let

Dvě rušné křižovatky v Semilech byly častou příčinou nebezpečných dopravních nehod. Místní obyvatele se cítili ohroženi řidiči, kteří ulicí projížděli nepřiměřenou rychlostí. Potvrzuje to i majitel domu, který v Bořkovské ulici žije už dlouho. Rekonstrukce křižovatek zásadně změnila bezpečnost dopravy ve městě.

Starostka města Semily Lena Mlejnková připomíná, že úpravy, které zajistily lepší průjezd městem, byly zakresleny v územním plánu už od třicátých let minulého století. „Rekonstrukce byla pro město zcela zásadní, navazuje na ni projekt dopravního terminálu a přemístění autobusového nádraží k vlakovému,“ shrnuje paní Mlejnková.

Původní křižovatky byly staré několik desítek let. V době svého vzniku odpovídaly tehdejším potřebám dopravy ale v současnosti ohrožovaly bezpečnost chodců i řidičů a bránily plynulému provozu. Mimo jiné i tím, že příliš rozměrná nákladní vozidla na nich nemohla jednoduše odbočit a vznikaly tak kolony, které blokovaly průjezd městem.

Zastaralé rušné a nebezpečné křižovatky v centru Semil díky podpoře z Integrovaného regionálního operačního programu nahradily dva modernější kruhové objezdy vybudované za sebou v ulicích Bořkovská – Nádražní a Brodská Žižkova. Výrazné změny přinesly i lepší trasy pro pěší a nové veřejné osvětlení.

Projekt přinesl do ulice Bořkovská také několik dalších zlepšení. V rámci rekonstrukce byla v ulici zúžena vozovka na konečných 6,5 metru. Tím vznikl prostor pro nové chodníky, samostatné cyklostezky i parkovací místa včetně nájezdových ramp pro tělesně postižené řidiče. Úpravy, které ulici vylepšily z hlediska užitné hodnoty pro všechny místní obyvatele, zaplatilo město ze svého rozpočtu.