Tato webová stránka používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytovat co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o cookies jsou uloženy ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se vrátíte na náš web, a pomoc našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Úprava prostoru před Horním nádražím v Karlových Varech
08. září 2020Problém vysokého počtu osobních automobilů řeší mnoho českých měst. Výjimkou nejsou ani Karlovy Vary. Dopravní síť je poddimenzovaná, tvoří se dlouhé kolony a není kde zaparkovat. Taková situace není příznivá ani pro řidiče, ani pro obyvatele města. Ti se musí potýkat s velkým hlukem, prachem a znečištěným ovzduším. V lokalitě okolo nádraží si obyvatelé i návštěvníci města navíc stěžovali na nevzhledný stav přednádražního prostoru a nedostatečnou bezpečnost přestupních cest.
Karlovy Vary se proto připojily ke strategii dalších měst bojujících proti přílišnému provozu a zvolily cestu zatraktivnění hromadné dopravy a výstavby parkovišť P + R. Řidiči zaparkují v okrajových částech města a dále využívají k cestě do práce či školy hromadných prostředků. Revitalizace se dočkal hlavní přestupní uzel – Horní nádraží. V rámci projektu byla revitalizována odbavovací hala, pěší lávky mezi tratěmi a přednádražní prostor. Byla vybudována parkovací místa pro 64 osobních automobilů a 8 autobusů.
256 nových nebo zrekonstruovaných přestupních terminálů
Kdybych měl kam zaparkovat, sednu rád na vlak a dojedu v klidu, navíc ušetřím. No jo, ale česká nádraží obvykle nepočítala s tolika auty. Proto vznikají terminály s možností přestoupit na veřejnou dopravu. Díky evropským dotacím jich máme od roku 2004 nových nebo rekonstruovaných 256.
Problém vysokého počtu osobních automobilů řeší mnoho českých měst. Výjimkou nejsou ani Karlovy Vary. Dopravní síť je poddimenzovaná, tvoří se dlouhé kolony a není kde zaparkovat. Taková situace není příznivá ani pro řidiče, ani pro obyvatele města. Ti se musí potýkat s velkým hlukem, prachem a znečištěným ovzduším. V lokalitě okolo nádraží si obyvatelé i návštěvníci města navíc stěžovali na nevzhledný stav přednádražního prostoru a nedostatečnou bezpečnost přestupních cest.
Karlovy Vary se proto připojily ke strategii dalších měst bojujících proti přílišnému provozu a zvolily cestu zatraktivnění hromadné dopravy a výstavby parkovišť P + R. Řidiči zaparkují v okrajových částech města a dále využívají k cestě do práce či školy hromadných prostředků. Revitalizace se dočkal hlavní přestupní uzel – Horní nádraží. V rámci projektu byla revitalizována odbavovací hala, pěší lávky mezi tratěmi a přednádražní prostor. Byla vybudována parkovací místa pro 64 osobních automobilů a 8 autobusů.